Списък на форумите Форум
Ремонт на перални , съдомиални и сушилни машини , хладилници , климатици , микровълнови фурни и друга битова техника
 

Loading

Климатик OSAKA CH-12-JS - ­ компресор


Форум » Ремонт » Ремонт на хладилници и климатици [Страници (2): [1] 2 » ]

| Нова тема | Изпрати | | Версия за печат |
 
biser_76


Нов участник


Здравейте,
Имам осака 12 JS (не е инвертор) и от вчера като го пусна на външното тяло тръгва само вентилатора а компресора се мъчи да тръгне но не може (мига осветлението) и вътрешното тяло духа студено.Така се държи във всички режими.
Какво може да му се е прецакало ?
Благодаря предарително!

Всичко записи: 1 : Дата на рег-ция: Яну. 2008 : Отправено: 27 Януари, 2008 - 16:13:48
kolyo



Админ
От: Русе


Смени кондензатора на компресора, ако не тръгне - сменяй компресор

Всичко записи: 9969 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 27 Януари, 2008 - 16:43:12
kocyo



Нов участник
От: Пловдив
ICQ

може да е блокирал механично компресора, последната седмица имах 2 такива случая, и аз се надявах да е кондензатор, но уви...

Всичко записи: 27 : Дата на рег-ция: Яну. 2008 : Отправено: 27 Януари, 2008 - 19:03:33
михо


Нов участник
От: варна


климатик osaka CH-12-JS sky - компресора изключва след 5мин. в режим охлаждане
Здравейте колеги, имам следния проблем с този климатик: пускам го в режим охлаждане, тръгва,но след 5 мин. спира компресора, а вентилатора на външното тяло работи, турбината също. След това не тръгва без рестарт. На отопление работи без проблем.
Компесора не изключва от кликсона. Да не е някой датчик на външното тяло?
Моля за вашето компетентно мнение. Благодаря!
Фреона е наред, проверих .
______________________________________________________________________
Здравейте колеги, имам следния проблем с тази OSAKA: фреона е ОК. На отопление работи без проблем. Обаче като го включа на режим охлаждане, охлажда добре но след 5 мин. спира. Компресора не изключва от кликсона. Възможно ли е да е дефектен датчика на външното тяло? Моля за съвет. Благодаря ви!
______________________________________________________________________
колко килоома трябва да е стойността на външния датчик ?
Да не би да е със завишена стойност, да отчита по-висока температура(по-високо налягане) и за това да изключва? Възможно ли е?
Нямам ел. схемата на тоя модел.

Всичко записи: 45 : Дата на рег-ция: Юли 2009 : Отправено: 22 Юли, 2009 - 00:09:22
kolyo



Админ
От: Русе


Ами смени го тоя датчик и ще разбереш.
Също и вътрешния тръбен - може да си мисли че изпарителя е замръзнал

Съпротивлението на външния датчик обикновенно е като на вътрешните - ако те са 10 к при 25 градуса , и той трябва да е толкова.
Схемата е на капака.

Проблем с OSAKA CH-12-JS
вчера един от учасниците в форума беше в къщи, повиках го защото климатикa още от миналата година на студено работеше около 5 мин. и спираше компресорa вентилаторите на външното тяло и ватрешното продължаваха да се въртят без повече да се включи компресора
тогава не предприеx нищо през цялата зима си работеше без проблеми нито е замразвал духаше топло е не много добре но 25 градуса поддържаше включваше и изключваше
преди два дена ми препорачаха техник, който ремонтира вътрешното тяло - имаше дефект на тръбопровода още при монтажа са били огънали 2 тръбички през които се чуваше че трудно минава фреон на студено се чуваше силно свистене
с моя помошт свалихме ватрешното тяло момчето си свърши работа перфектно след като подмени гореспоменатите траби зареди с фреон свистенето изчезна климатикат задуха по добре студено, но уви остана проблема с изключването след около 5 мин. след като вчера си го посъветвал да смени датчиците, тръбния и този които мери температурата в стаята днес ми ги донесе , след подмяната проблема си остана
според мен не би могло да е изгорял компресора след като работи в режим топло и то близо 6 месеца също си мисля че не е и в четирипътния клапан защото режимите топло и студено си ги има
каде да търся проблема благодаря предварително
emiyo
Не разбрах - само вътрешните датчици ли са сменени, или и външния ?

Имам някакъв напредък - след като откачих една букса която отива към външното тяло с сравнително тънки кабели които предположих че са някакав датчик на същото замериx с омметър даде съпротивление около 1,23 к което след пускане се покачи някаде до 1,28
сега обаче климатика работи не се изключва и си поддържа температура 24 градуса
emiyo
може куплунга да не е давал контакт

Всичко записи: 9969 : Дата на рег-ция: Дек. 2005 : Отправено: 22 Юли, 2009 - 23:59:50
СТОЯН


Редовен участник
От: Бургас


Сега мина едно външно на CH 12 JS за пропуск.Дефрост датчика беше 800 ома.Странна работа.Според мен трябва да е поне 10 килоома.

Всичко записи: 237 : Дата на рег-ция: Апр. 2007 : Отправено: 23 Юли, 2009 - 11:32:49
hladnia



Редовен участник


Дефрост датчика беше 800 ома.Странна работа.Според мен трябва да е поне 10 килоома.
Наистина е страна според таблицата и околната С.сигурно повреден датчик .

att-4b77cb973a3b6Pipe.gif


Всичко записи: 226 : Дата на рег-ция: Юли 2008 : Отправено: 24 Юли, 2009 - 22:14:23
михо


Нов участник
От: варна


Благодаря ви колеги, наистина изглежда датчика е бил дефектен.
Емилио е сменил стария датчик, който е давал стойност 1.2ком. с нов, кийто е със стоност ококло 10ком при 25гр. по с. И сега климата си бачка без проблем.
Благода ря на всички за съдействието!

Всичко записи: 45 : Дата на рег-ция: Юли 2009 : Отправено: 25 Юли, 2009 - 01:39:07
nasopicaso


Участник
От: София


Моделите JS(R22) и JSE (410A) са със слабо място дефрос датчика на външното тяло след 2-рата година изгаря и почват да му мигат лампите . Сменяте и тръгва. Иначе машините са страшно надеждни.

Всичко записи: 71 : Дата на рег-ция: Февр. 2007 : Отправено: 13 Септември, 2009 - 20:39:02
Mitko30


Нов участник


Osaka CH-12 JS Sky Line - външното тяло вкл. за 2 сек. и спира
Когато пусна климатика външното тяло се опитва да тръгне но включва и веднага изключва,
след няколко мин вътр тяло започва да духа но студено а вънщното тяло все така периодично се мъчи да тръгне но се изключва веднага!

Тъй като имам още един такъв климатик днес размених кондензаторите, но проблема остава.Направи ми впечатление че в режим охлаждане компресорът тръгва,чува се леко съскане като при движение на фреона,започва да духа студено но не колкото трябва и след няколко минути компресора изключва като периодично пре 30-40 сек се включва за 1 сек. и изключва.
На топло както вече споменах изобщо не тръгва само през 30-40 сек компресора включва за секунда и изключва като вътрещното тяло започва да духа, но уви-студено!
Възможно ли е от липса на фреон да не тръгва, тъй като бях забелязал, че този климатик тръгва по-бавно и духа по слабо топло и студено в сравнения с другия който е абсолютно същия модел?
До колкото разбрах този модел няма индикатор за грешки който да помогне в случая.

Всичко записи: 6 : Дата на рег-ция: Дек. 2010 : Отправено: 26 Декември, 2010 - 16:05:25
СТОЯН


Редовен участник
От: Бургас


Osaka CH-12 JS Sky Line - външното тяло вкл. за 2 сек. и спира
Компресора е блокирал механично .В Бургас станаха доста.
Интересното е че на някои маслото е чисто а на други е много черно и не прилича на масло.

Всичко записи: 237 : Дата на рег-ция: Апр. 2007 : Отправено: 26 Декември, 2010 - 17:38:29
Mitko30


Нов участник


Възможно ли е да е от дефрост датчика и кликсона.Как да проверя кликсона дали е изправен?

Всичко записи: 6 : Дата на рег-ция: Дек. 2010 : Отправено: 27 Декември, 2010 - 17:09:02
turboie



Постоянен участник
От: любимец


Ами при всички случаи трябва да го нагрееш ако е външен ще е по лесно ако е вътрешен ще трябва да нагрееш капака на компресора с оксижена
При нормално състояние трябва да е е включен като го нагрееш трябва да исключи Имал сам случаи досега един път на кликсон в отворено състояние и при включване на компресора почва да бръмчи и ако няма токова защита просто си изгаря а не всички климатици имат токова защита на компресора Така че наи вероятно от него може да изгори компресор

Всичко записи: 306 : Дата на рег-ция: Авг. 2007 : Отправено: 28 Декември, 2010 - 08:08:45
Mitko30


Нов участник


Днес доидоха от Еко клима - като го чуха как се мъчи да тръгне казаха че е компресор и си тръгнаха.Не мериха тоци,налягане нищо...дори не отвориха вънщното тяло!казаха че може да пробвам с по-голям кондензатор (в момента е 25мф)но и да тръгне няма да е за дълго.Не ми вдъхнаха доверие - каточели претупаха работата.Мога ли сам да проверя дали компресора е изправен и да слагам ли по-голям кондензатор -примерно 30 - 35мф?

Всичко записи: 6 : Дата на рег-ция: Дек. 2010 : Отправено: 28 Декември, 2010 - 14:18:53
nasopicaso


Участник
От: София


Задължително пробвай с кондензатор преди да решиш, че е компресор.

Всичко записи: 71 : Дата на рег-ция: Февр. 2007 : Отправено: 28 Декември, 2010 - 23:05:19
Гост


ОТСТРАНЕН


То още като си забелязал че не работи като другия трябваше да извикаш сервиз, щом и с кондензатора от другия не работи компресора е ФИНИТО
Тъй като имам още един такъв климатик днес размених кондензаторите, но проблема остава.Направи ми впечатление че в режим охлаждане компресорът тръгва,чува се леко съскане като при движение на фреона,започва да духа студено но не колкото трябва и след няколко минути компресора изключва като периодично пре 30-40 сек се включва за 1 сек. и изключва.
На топло както вече споменах изобщо не тръгва само през 30-40 сек компресора включва за секунда и изключва като вътрещното тяло започва да духа, но уви-студено!
Възможно ли е от липса на фреон да не тръгва, тъй като бях забелязал, че този климатик тръгва по-бавно и духа по слабо топло и студено в сравнения с другия който е абсолютно същия модел?
До колкото разбрах този модел няма индикатор за грешки който да помогне в случая.


Отправено: 29 Декември, 2010 - 08:35:41
hladnia



Редовен участник


Интересното е че на някои маслото е чисто а на други е много черно и не прилича на масло
Мисля че за колегите с по дълг стаж, и опит е ясно че при ЧЕРНОТО горене е имало наличие на КИСЛОРОД и процент на други газове от ОКОЛНИЯ въздух.
Или по точно казано ЛОШО ВАКУМИРАНЕ .

Всичко записи: 226 : Дата на рег-ция: Юли 2008 : Отправено: 29 Декември, 2010 - 21:29:08
weka


Редовен участник
От: Варна
ICQ

Цвета на маслото по скоро е критерии за състоянието на компресора, черно масло се получава след горене на намотки в статора, сиво следствие на механично износване в компр. Когато работи климата с малко фреон дълго време , маслото става като клей и си променя цвета, задалжително се сменя. Може и да има някаква връзка м/у вакумирането на трасето и цвета на маслото , но тя би станала ясна ако климатика работи поне 40 год.

Всичко записи: 123 : Дата на рег-ция: Ноем. 2009 : Отправено: 30 Декември, 2010 - 00:22:14
hladnia



Редовен участник


черно масло се получава след горене на намотки в статора
Да колега ,това имах предвид .От дълго годишния опит и наблюдения ,преди доста години отварях компресори от любопитство и на мен също ми направи впечатление че не презареждани (ремонтирани хладилници ,фризери) дори прекъснали проводниците на статорната намотка то токови удари, видът и беше като нови,също и маслото.Тоест добре вакуумирани машини няма процес на горене (пламност на маслото ).А то се получава, когато два проводника, им се наруши изолацията, (протриване от вибрации и др.).На това място се получава йонизация на останалите газове от околния въздух ,който се намира не само във тръбния път но не трябва да пренебрегваме обема на ИСПАРИТЕЛЯ !!!
За по голяма яснота прилагам картини от Физиката.



Всичко записи: 226 : Дата на рег-ция: Юли 2008 : Отправено: 30 Декември, 2010 - 10:38:43
Mitko30


Нов участник


То още като си забелязал че не работи като другия трябваше да извикаш сервиз, щом и с кондензатора от другия не работи компресора е ФИНИТО
Тъй като имам още един такъв климатик днес размених кондензаторите, но проблема остава.Направи ми впечатление че в режим охлаждане компресорът тръгва,чува се леко съскане като при движение на фреона,започва да духа студено но не колкото трябва и след няколко минути компресора изключва като периодично пре 30-40 сек се включва за 1 сек. и изключва.
На топло както вече споменах изобщо не тръгва само през 30-40 сек компресора включва за секунда и изключва като вътрещното тяло започва да духа, но уви-студено!
Възможно ли е от липса на фреон да не тръгва, тъй като бях забелязал, че този климатик тръгва по-бавно и духа по слабо топло и студено в сравнения с другия който е абсолютно същия модел?
До колкото разбрах този модел няма индикатор за грешки който да помогне в случая.

виках ги - идваха,мериха и казваха че всичко е наред - изобщо не съм доволен от тяхното гаранционно обслужване!

Всичко записи: 6 : Дата на рег-ция: Дек. 2010 : Отправено: 30 Декември, 2010 - 17:10:02
Гост


ОТСТРАНЕН


Еми сега те да ти сменят компресора за тяхна сметка

смърт без причина няма

Отправено: 31 Декември, 2010 - 14:02:40
Mitko30


Нов участник


Днес смених кондензатора с по-голям 35мФ но без промяна - отново компресора включва за няколко секунди и веднага изключва след малко пак.. и така без да успее да заработи постоянно!

Всичко записи: 6 : Дата на рег-ция: Дек. 2010 : Отправено: 31 Декември, 2010 - 17:00:01
turboie



Постоянен участник
От: любимец


откачи кабелите които идват от вътрешното тяло клеми 1 и 2 на външното тяло и вземи един кабел с щепсал и и го закачи на клеми 1 и 2 включиго в тока и виж дали ще работи и колко но него дръж поиче от 1-2 минути че ше вдигне налагане така пробваи 2-3 пъти и ако си тръгва нормално компресора можеби е вътрешната платка проблема
Но при всички случаи този проблем се самнявам. че щего отсраниш сам По добре разпитаи за читави маистори и ги извикаи дати го оправят

Всичко записи: 306 : Дата на рег-ция: Авг. 2007 : Отправено: 31 Декември, 2010 - 17:58:39
fujitsu



Постоянен участник


Днес смених кондензатора с по-голям 35мФ но без промяна - отново компресора включва за няколко секунди и веднага изключва след малко пак.. и така без да успее да заработи постоянно!

ако си тръгва нормално компресора можеби е вътрешната платка проблема
turboie Не вярвам да е електрониката. Защото човека си кава че се мъчи да тръгне. Предполагам (само) че е блокирал компресорът. Но как точно - не знам.
Мога ли сам да проверя дали компресора е изправен и да слагам ли по-голям кондензатор -примерно 30 - 35мф?
Можеш да замериш съпротивлението между намотките, макар и да ми се струва че няма да покаже нищо. Пробвай.

Всичко записи: 448 : Дата на рег-ция: Февр. 2007 : Отправено: 31 Декември, 2010 - 22:13:08
hladnia



Редовен участник


Направи ми впечатление че в режим охлаждане компресорът тръгва,чува се леко съскане като при движение на фреона,започва да духа студено но не колкото трябва и след няколко минути компресора изключва като периодично пре 30-40 сек се включва за 1 сек. и изключва.

Честита Новата 2011 Година на всички.
Според всички коментари, нещата клонат към проблем във компресора (пробив между намотки,механична задръжка,и др.)
НО според описанието че първоначално тръгва за няколко минути,е възможен вариант за запушена капилярна тръба .
Компресора първоначално тръгва, при по ниско налягане и след минути фреона е събран във високата страна на компресора ,така се повишава налягането, повишава се и тока(А) на компресора и изключва токовата защита.
При условие че задържа клапана ,при следващото пускане (завъртане) Ротационните компресори трудно тръгват.
Не мериха тоци,налягане нищо...дори не отвориха вънщното тяло!казаха че може да пробвам с по-голям кондензатор

Това се констатира със УРЕДИ(ампер клещи,манометри )

Всичко записи: 226 : Дата на рег-ция: Юли 2008 : Отправено: 01 Януари, 2011 - 17:47:29
 
| Нова тема | Изпрати | | Версия за печат |

Форум » Ремонт » Ремонт на хладилници и климатици » Климатик OSAKA CH-12-JS - ­ компресор [Страници (2): [1] 2 » ]



Powered by ExBB 1.9.1

    Елате в .: BGtop.net :. Топ класацията на българските сайтове и гласувайте за този сайт!!!
Гласувай за тази страница в Българския ТОП
Гласувайте за този сайт!

[ Script Execution time: 0.2001 ]   [ Gzipped ]